2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılında Eğitimden Kültür ve Sanata, Spordan Çevre Bilincine Kapsamlı Faaliyetler Gerçekleştirildi Okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında 2025-2026 eğitim-öğretim yılı, 8 Eylül 2025’te başlatıldı. Birinci dönem ara tatili 10-14 Kasım 2025, ikinci dönemdeki ara tatil ise 16-20 Mart tarihlerinde yapıldı. 2 Şubat’ta başlayan ikinci dönem, 26 Haziran Cuma günü sona erdi. Öğrenciler, eğitim-öğretim…
2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılında Eğitimden Kültür ve Sanata, Spordan Çevre Bilincine Kapsamlı Faaliyetler Gerçekleştirildi
Okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında 2025-2026 eğitim-öğretim yılı, 8 Eylül 2025’te başlatıldı. Birinci dönem ara tatili 10-14 Kasım 2025, ikinci dönemdeki ara tatil ise 16-20 Mart tarihlerinde yapıldı. 2 Şubat’ta başlayan ikinci dönem, 26 Haziran Cuma günü sona erdi. Öğrenciler, eğitim-öğretim yılının yorgunluğunu son ders zilinin ardından attı.
Okulların son haftasında öğrencilerin zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki gelişimleri için çalışmalar yürüten Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), “Dönem Sonu Kültür, Sanat ve Spor Faaliyetleri Haftası Planı” hazırladı. Sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif gelişimi desteklemeyi amaçlayan faaliyet haftasında öğrenciler, “erdem-değer-eylem” çerçevesinde planlanan etkinliklerle eğlenerek öğrenecekler.
MEB, öğretmenlere yönelik 29-30 Haziran’da gerçekleştirilecek “2026 Haziran Dönemi Mesleki Çalışma Semineri”ni çevrim içi olarak düzenleyecek. Seminer, “Bağımsızlık (Bağımlılık) ve Aile” ile “Dijital Çağ ve Aile” konularında hazırlanan eğitim içeriklerinden oluşacak.
MEB, 2025-2026 eğitim-öğretim yılında Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ni uygulamaya devam etti. Yeni müfredatın öğretim programları, ana sınıfı ve uygulama sınıflarından başlayarak kademeli olarak uygulandı. Ayrıca bu yıl okullarda “kıyafet uygulaması” da başlatıldı. Okul kıyafetleri, velilere maddi külfet getirmeden okul aile birliği ve öğretmenler kurulunun görüşleri alınarak belirlendi.
MEB, çevre ve sürdürülebilirlik bilincinin güçlendirilmesi amacıyla tüm okullarda “Yeşil Vatan-Benim Okulum Geleceğe Çare” etkinliklerini hayata geçirdi. Ayrıca “Maarifin Kalbinde Ramazan” etkinlikleri düzenlendi. Ramazan ayı boyunca öğrencilerin kültürel miras, paylaşma, dayanışma ve yardımlaşma değerleri etrafında buluşmasını sağlayan etkinlikler düzenlendi.
Eğitim-öğretim sürecinde okul dışı öğrenmeyi desteklemek amacıyla “Haberimiz Olsun” haber bültenleri, Eğitim Bilişim Ağı (EBA) üzerinden yayınlandı. Ayrıca öğretmenlerin dersleri desteklemek için “Okul Dışı Öğrenme” dijital platformu hayata geçirildi. Öğretmenler, öğrenci ve velilerle iletişimi artırmak için BiP üzerinden Öğretmen Bilgi Servisi (ÖBS) ve Okul-Veli Asistanı (OVA) kuruldu.
Son olarak, 2025-2026 eğitim öğretim yılında “Türkiye’nin Yabancı Dil Öğrenme Platformu (DİLİM)” adlı platform da hayata geçirildi. Platform, yapay zeka destekli olarak öğretmenler tarafından geliştirilen İngilizce içerikler sunuyor.
Bakanlık, Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamındaki merkezi sınavı düzenledi ve bu yıl beslenme paketi dağıtımı gibi yeniliklerle sınavı güvenli hale getirdi. 2026-2027 eğitim öğretim yılı ise 14 Eylül’de başlayacak.
Reklam & İşbirliği: [email protected]