E-ticarette Ramazan Dönemi ve Fiyatlar
Hepsiburada Ticari Grup Başkanı Ender Özgün, online alışverişlerin **Ramazan ayı** ile hızlandığını belirtti. Fiyatlara şirket olarak dokunmadıklarını vurgulayan Özgün, fiyat artışlarının **satıcılar** tarafında piyasa ile paralel olduğunu ifade etti. Enflasyon ve kurdaki artışa bağlı olarak fiyatların güncellendiğini söyleyen Özgün, yüksek enflasyonun tüketici tercihlerini şekillendirdiğini ve tüketicinin farklı markalara yönelebileceğini aktardı.
E-ticarette Gelecek ve Büyüme Beklentileri
Ender Özgün, Ramazan dönemindeki gelişmeleri ve satışların seyrini bir basın toplantısında paylaştı. **24 saat içinde teslimat** hizmetini vurgulayan Özgün, gelecek iki yılda e-ticarette büyüme öngördüklerini dile getirdi. Tahminlere göre 2023’te **1.5-1.6 trilyon TL civarındaki ciro** ile tamamlanması beklenen e-ticaret pazarının toplam alışveriş içindeki payının %22’ye ulaştığını belirten Özgün, orta vadede bu payın %35’e, uzun vadede ise %50’ye çıkmasını beklediklerini söyledi.
Öne Çıkan Kategoriler ve Trendler
Ramazan alışverişlerinin bir ay önceden başladığını belirten Ender Özgün, **site trafiğinin** en yoğun olduğu saatleri 21.00-22.00 olarak kaydetti. Özgün, bu Ramazan’da **küçük ev aletleri** kategorisinin %55, **temel tüketim siparişleri** ile **giyim siparişleri**nin %40, **gıda içecek** kategorisinin ise %35 büyüdüğünü aktardı. **Kahve makineleri**nin ciro anlamında hızla büyüdüğünü ve kahve alışkanlığının eve taşındığını da vurgulayan Özgün, trendleri paylaştı.