2023 Aralık’ta Duyurulan Uygulama Hayata Geçti
SEDDK, Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası’nda (zorunlu trafik sigortası) 2023 Aralık ayında duyurduğu hasar maliyet endeksi uygulamasına bugün itibariyle başladı. Değişen ekonomik koşulları göz önünde bulunduran SEDDK, sigortalının menfaatlerini korumayı ve hasar prim dengesinde sürdürülebilirliği sağlamayı amaçlıyor.
Endeks Nasıl Belirlenecek?
Hasar maliyet endeksi, sigorta primlerinin belirlenmesinde referans noktası olacak. Bu endeks, her ay asgari ücret, yedek parça, bakım-onarım ve motorlu araçlardaki fiyat değişimlerini dikkate alarak hesaplanacak. Böylece ödenecek prim miktarında, aracın modeli, yaşı, ikamet edilen bölge ve endeksi oluşturan fiyat değişimleri etkili olacak.
Mayıs Ayı Prim Artışı Yüzde 3 Olarak Belirlendi
SEDDK’nin yayımladığı genelgeye göre, hasar maliyet endeksine göre hesaplanan mayıs ayı prim artışı azami yüzde 3 olarak belirlendi. Bu sayede sigorta şirketleri, zorunlu trafik sigortası poliçe fiyatlarında mayıs ayında azami yüzde 3 artış yapabilecek.
İTO Başkanı: “Asgari Ücret Artışı En Önemli Kalem”
İstanbul Ticaret Odası (İTO) Sigortacılık Meslek Komitesi Başkanı Özgür Yılmaz, hasar maliyet endeksinde en önemli kalemin asgari ücret artışı olduğunu vurgulayarak, asgari ücretteki artışların tüm maliyetlere yansıdığını belirtti. Yılmaz, sektörde serbest tarifeye geçilmesi gerektiğini savunarak, sigortalıların daha uygun primlerle poliçeye ulaşabileceğini söyledi. Yılmaz, hasar maliyet endeksi uygulamasını serbest tarifeye hazırlık olarak gördüğünü ifade etti.