2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı Öğrenciler İçin Son Buldu Okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında 2025-2026 eğitim-öğretim yılı, 8 Eylül 2025’te başladı. Birinci dönem ara tatili 10-14 Kasım 2025, ikinci dönemdeki ara tatil ise 16-20 Mart tarihlerinde gerçekleşti. İkinci dönem ise 2 Şubat’ta başladı ve 26 Haziran Cuma günü sona erdi. Öğrenciler, eğitim-öğretim yılının yorgunluğunu 26 Haziran’daki…
2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı Öğrenciler İçin Son Buldu
Okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında 2025-2026 eğitim-öğretim yılı, 8 Eylül 2025’te başladı. Birinci dönem ara tatili 10-14 Kasım 2025, ikinci dönemdeki ara tatil ise 16-20 Mart tarihlerinde gerçekleşti. İkinci dönem ise 2 Şubat’ta başladı ve 26 Haziran Cuma günü sona erdi. Öğrenciler, eğitim-öğretim yılının yorgunluğunu 26 Haziran’daki son ders zilinin ardından atmış oldu.
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), okulların son haftasında öğrencilerin zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki açıdan çok yönlü gelişimleri için “Dönem Sonu Kültür, Sanat ve Spor Faaliyetleri Haftası Planı” hazırladı. Bu faaliyet haftasında öğrencilerin sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif gelişimlerini desteklemeyi amaçlayan etkinlikler düzenlendi. Velilere külfet çıkarmadan, öğrencilerin ilgisini çekecek şekilde planlanan faaliyetlerle, öğrencilere oyun yoluyla öğrenmenin teşvik edilmesi hedeflendi.
Öğretmenler için ise 29-30 Haziran’da “2026 Haziran Dönemi Mesleki Çalışma Semineri” çevrim içi olarak gerçekleştirildi. Bu seminerde “Bağımsızlık (Bağımlılık) ve Aile” ile “Dijital Çağ ve Aile” konularında eğitim içerikleri sunuldu. Ayrıca MEB, 2025-2026 eğitim öğretim yılında Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ni uygulamaya devam etti. Yeni müfredatın öğretim programları kademeli olarak uygulanmaya devam edildi.
MEB, öğrencilerin çevre ve sürdürülebilirlik bilincinin güçlendirilmesi amacıyla “Yeşil Vatan-Benim Okulum Geleceğe Çare” etkinliklerini hayata geçirdi. Ayrıca, ramazan ayı boyunca “Maarifin Kalbinde Ramazan” etkinlikleri düzenlenirken, ikinci dönemin ilk haftasının teması “Bayrak Sevgisi” olarak belirlendi.
Okul dışı öğrenmeyi desteklemek amacıyla “Haberimiz Olsun” haber bültenleri ve “Okul Dışı Öğrenme” dijital platformu oluşturuldu. Ayrıca, yerli ve milli mesajlaşma uygulaması BiP üzerinden Öğretmen Bilgi Servisi (ÖBS) ve Okul-Veli Asistanı (OVA) hizmete sunuldu.
Dijitalleşme alanında en son hayata geçirilen platform olan “Türkiye’nin Yabancı Dil Öğrenme Platformu (DİLİM)”, yurt içinde ve yurt dışında yaşayan vatandaşların dil öğrenme süreçlerini desteklemeyi amaçlıyor.
Son olarak, Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamındaki merkezi sınav 13 Haziran’da gerçekleştirildi. 1 milyon 22 bin 658 adayın katıldığı sınavda, öğrencilere beslenme paketi dağıtıldı ve güvenlik önlemleri artırıldı.
MEB’in takvimine göre, 2026-2027 eğitim öğretim yılı 14 Eylül’de başlayacak.
Reklam & İşbirliği: [email protected]