Ticaret Bakanlığı’nın 2024 Reklam Kurulu Raporu Açıklandı

Karanlık Ticari Tasarımlar ve Yasaklı Reklamlar Hedefte Ticaret Bakanlığı, 2024 yılına ilişkin Reklam Kurulu Raporu’nu yayımladı ve raporda tüketici hakları, aldatıcı ticari uygulamalar ve sektörel düzenlemelere yer verdi. Rapora göre, son dönemde reklam ve tanıtım sektöründe tüketicileri yanıltan veya yasak olan reklamlara odaklanıldı. “Karanlık ticari tasarımlar” olarak nitelendirilen uygulamalar, özellikle internet arayüzlerinde tüketicileri aldatmaya yönelik…

0 Yorum Yapıldı
Bağlantı kopyalandı!
Ticaret Bakanlığı’nın 2024 Reklam Kurulu Raporu Açıklandı

Karanlık Ticari Tasarımlar ve Yasaklı Reklamlar Hedefte

Ticaret Bakanlığı, 2024 yılına ilişkin Reklam Kurulu Raporu’nu yayımladı ve raporda tüketici hakları, aldatıcı ticari uygulamalar ve sektörel düzenlemelere yer verdi. Rapora göre, son dönemde reklam ve tanıtım sektöründe tüketicileri yanıltan veya yasak olan reklamlara odaklanıldı. “Karanlık ticari tasarımlar” olarak nitelendirilen uygulamalar, özellikle internet arayüzlerinde tüketicileri aldatmaya yönelik olarak tanımlandı.

Yasaklı Tanıtımlar ve Cezalar

Falcı, medyum, astrolog gibi meslek gruplarının reklamları ile yasa dışı bahis ve kumar oyunlarının tanıtımları hala yasaklanmaya devam ediyor. Reklam Kurulu’nda ele alınan dosyalar incelendiğinde, “diğer mal ve hizmetler” sektöründe 533 dosyada aykırılık tespit edildi. Bu dosyaların 345’ine durdurma, 188’ine ise idari para ve durdurma cezası uygulandı; toplamda 92,4 milyon lira idari para cezası kesildi.

Sektörel Dağılım ve Cezalar

Diğer mal ve hizmetler sektörünü takiben zbahis en çok şikayet alan sağlık sektörü ve güzellik salonları geldi. Sağlık sektöründe 87,8 milyon lira, gıda sektöründe ise 38,2 milyon lira idari para cezası kesildi. Ayrıca, kozmetik ve temizlik ürünleri, dayanıklı tüketim malları ve teknoloji, iletişim, finansal hizmetler, tütün ve alkol, turizm gibi sektörlere de cezalar verildi.

Sosyal Medya ve Reklamlar

Sosyal medyadaki reklamlar da gözlem altında tutuldu. 1917 dosyanın incelendiği dijital mecralarda sosyal medyadaki reklamların yaklaşık yüzde 84’ü Instagram’da yer aldı. Instagram’ı Facebook, Youtube, X, TikTok ve LinkedIn takip etti. Sosyal medyadaki reklam cezaları arasında örtülü reklamlar ve yasa dışı bahis/kumar reklamlarına da cezalar kesildi.

Benzer Haberler
TCMB “Para Politikası ve Beklentilerin Çıpalanması” Analizi Yayımlandı
TCMB “Para Politikası ve Beklentilerin Çıpalanması” Analizi Yayımlandı
TCMB’nin Para Politikası ve Beklentilerin Çıpalanması Analizi
TCMB’nin Para Politikası ve Beklentilerin Çıpalanması Analizi
Türkiye İstihdam Verilerinde Tarihi Rekorlar
Türkiye İstihdam Verilerinde Tarihi Rekorlar
İŞKUR Gençlik Programı Gençlere İş Deneyimi Fırsatı Sunuyor
İŞKUR Gençlik Programı Gençlere İş Deneyimi Fırsatı Sunuyor
İŞKUR Gençlik Programı Gençlere İş Deneyimi Fırsatı Sunuyor
İŞKUR Gençlik Programı Gençlere İş Deneyimi Fırsatı Sunuyor
Bakanlık Tarafından Yayımlanan İzin Belgesi Listeleri Açıklandı
Bakanlık Tarafından Yayımlanan İzin Belgesi Listeleri Açıklandı
Adana'da Haberin Doğru Adresi
Adana Son dakika Haberleri

Reklam & İşbirliği: [email protected]

Hakkımızda
Copyright © 2025 Tüm hakları HABER 01 'de saklıdır.